dattaa

Sportlov

Publicerad 2009-03-05 16:41:36 i Allmänt,

Sportlovet kunde inte blivit bättre, eller vara bättre för den delen.
Helgen bidrog med skoteråkning + körning, och ett underbart väder. En eller två dagar har det varit riktigt fint hittilts och de har jag tagit vara på med att vara ute med polarna så mycket jag kan. Jag och Kristina är nog levande bevis på, att desto mer du är utomhus och rör på dej, desto bättre och piggare känner man sig.

Jag körde skoter för första gången på flera år nu i helgen. Jag körde papas raggar-skoter, även känd som "teddyn". Pappa försäkrade mig om att jag inte skulle fastna, även om jag körde utanför ståret när jag skulle vända. Well, jag körde kanske 5 meter, och det första jag gör är att fastna. Min syster som tolkade på en bob bakom mig skrek konstant: "gasa Datta, GASA!"
Jag skyller på att jag inte kört så oftam och att de är träning tills jag faktiskt ska ta körkort. Så under min första och enda skotertur denna vinter fastnade jag bara 2 gånger, bra gjort av mig.

Tåqvist och Michel kom för att hälsa på också, Michel stannade bara här i Hogdal en natt, men Tåqvist stannade två. Första kvällen hängde vi ett gäng på kvällen, vilket var riktigt, riktigt kul. Även om kvällen resulterade i någon enstaka tår från vissa och även irriterande miner. Men för det mesta var alla glada, och gjorde det bästa av tiden vi hade.

Kvällen efter tittade jag och tåqvist på en film, Disastermovie. Haha, passade min humor perfekt, medan Tåqvist ansåg den vara den sämsta film han sett. Jag hade svårt att hålla med honom om det. Jag rekomenderar den till dem som gillar just filmer som : Scary movie, Meet the spartans, Epic movie o.s.v.
Kvällen var väl inte superlyckad, fick även ett sms av en vän som tyckte jag huggt denne i ryggen. Det löser sig nog på den fronten med, jag kan inte påstå att jag borde skämmas.

Idag åkte man slalom med evelina och magda, + familj såklart. Det var grymt kul, det som inte var ett plis i kansken var att de blåste så jävulskt mycket i backarna ibland, men annars var allt jättekul. De lyckades få med mig i en röd backa som jag annars sett som min död, nu är den min favorit.

I kväll blire pizza och film ;) pöss !

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Datta

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela