dattaa

Hemma med familjen

Publicerad 2009-05-08 17:33:27 i Allmänt,

Trots att vi började så tidigt denna morgon var det rätt soft, vi slutade kvart i elva, för dagen, och sen var det fritt fram att gå hem om man kände för det. Vi började med musik på morgonen , kör. Jag HATAR kör, det mär fruktansvärt tråkigt. Men denna gång var det dock ganska kul, till att börja med var det nästan ingen som kom på musiken, i början var vi bara två tjejer och ca 6 pojkar. Men det kom lite fler under tiden vi började, så tillslut var vi ju några stycken iaf. Vi körde igenom några låtar som vi ska uppträda med i maj på någon konsert nu i maj, välkommna! :)

Sen blev det att dra till bussen. Jag och Tåqvist satt på busstorget ett tag och knäppte en massa flumkort  på oss, vilket jag tyckte var grymt kul, men han blev irriterad på mig när jag hade den i vädret hela tiden. Efter en stund kom en tant med en hund och satte sig bredvid honom, en bulldog eller något sånt. Jag har en viss respekt för dessa hundar, efter allt man läser i tidningar. Men då hände det roliga, att han tittade på Tåqvist och började vifta med svansen, och sen rakt upp i knät på Tåqvist. Jag garvade så jag var tvungen att springa ut, när mna hörde tåqvist skrika''men vafan!''.  träffade kikki och hennes kompis där (som uppenbarligen blev jätte chockad av att jag hälsade). När vi skulle på bussen var det grymt mycket folk som skulle på, så när vi klämde oss förbi en massa tanter och gubbar sa de åt oss att gå på andra bussen. Jag blev lite irriterad, vilken en kille i kön såg och påpekade sin åsikt även han. När jag ville starta en diskussion om det tystnade han och vände sig om. Så.. varför säger man något om man inte vill fortsätta prata? hm, lite skum. När vi väl åkt ända till Åsarna, skulle kikki kvar, och i stället får jag en man bredvid mig, som kunde satt sig vart som helst, men självklart att han skulle sitta bredvid mig så inte jag skulle få sova något.

När jag kom hem kom Tessan och berättade att hon skulle in med Bullen på akuten, hon ville att jag skulle vara barnvakt. Självklart att jag skulle ställa upp, men min käft öppnade sig som vanligt och yttrade sig om hur jobbigt det är. Tessan blev jättebesviken och ringde Denis och Tom istället. Kändes väl lite jobbigt, jag satt hemma och skämdes tills morsan kom hem. Jag skrev med tessan sen och förklarade, vi redde väl ut det tillslut iaf. En sak med att man mår dåligt är ju att det bara kan bli bättre, så när jag prövade mina nya byxor jag fått av Sarah hittade jag en 20: a , så 20 kronor rikare nu också :) Det var tänkt att jag skulle sova uppe på stenbacka ikväll, men jag vet inte hur det blir med det nu, kanske det blir en lugn hemmkväll med mamma istället?

Nu ligger min gofis Alicia bakom mig och sover, hon mådde inte så bra så jag lade mig och sjöng The Climb för henne så hon skulle få somna. När hon somnat tog jag, Ellen och Nelly oss en varsin kladdkaka med cocos som jag, steffanie och Ewe bakat förra helgen :)

Nu är Eva-Britt och gulliga Wilmer på besök, så nu ska jag sno några gosar från honom

Ha det bra, pussen *

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Datta

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela