dattaa

något bra kan bli dåligt, och även tvärtom..

Publicerad 2009-05-11 15:24:50 i Allmänt,

                  


Har ju inte skrivit sen i lördagsmorgon nu, känner mig lite lat eftersom jag lovat migsjälv att jag faktiskt ska vara duktig på detta nu, men nu är jag här iaf. :)

Jag träffade Evelina sen när hon gjort sig klar för dagen, vi tog de lugnt och köpte glass. Eller, hon köpte glassen åt mig, men vad är vänner till för? det hör till att kunna tigga lite. :) Senare på kvällen träffade vi Amanda också. Vi gjorde inte mycket till en början då heller, vi åkte och hälsade på Tessan, Bullen m.fl som var och firade Mikael på hans 30 års dag. Det som är så härligt med denna by är att alla umgås med alla, jag menar, på hur många ställen i sverige blir en tjej på 16, 17 år bjuden till någon som fyller 30? Inte bara det, även att vi kan umgås ett gäng, med en person som är 12, on som är 16, 17 och den äldsta 20. Det är ingen kritik på åldern, det är bara att vara sig själv. Så på den här festen var det från 17 till, ja, jag vet inte hur gammal han var faktiskt haha. Men hans skägg var ju på gränsen till vitt iaf. Vi stannade inte så länge, men jag och Ewe bestämde oss för att vi skulle testa på gungan som såg ut att vara brakfärdig vilken sekund som helst. När vi kommit i tillräckligt hög fart kände vi att stocken som gungan satt fast i började hoppa loss från resten av ställningen. Vi fick ganska så mycket panik då. Vi försökte att hoppa av gungan lite diskret så att ingen skulle se hur klantigt detta var av oss, och lyckades.. ganska bra i alla fall. Efter ett tag satt vi utanför mitt hus och åt upp Ewes godis, och snackade. Jag kom på att, så osmidig jag är, jag inte kunde göra en kullebytta (stavas?). Ewe och Amanda retade mig väldigt mycket för detta. Men hallå, det är ju helt ärligt riktigt svårt! Hur normalt är det att kura ihop sig och rulla på backen då? När Amanda väl skulle visa mig hur man gjorde, tror ni hon kunde? nej. Då hade jag något gott att skratta åt. Ewe gjorde minst tio stycken på rad, hon hade nog gjort mer för att imponera om inte vägen kommit i vägen. (....) Jag och Amanda fattade aldrig hur vi skulle göra och dök bokstavligen ned i backen varje gång, Det såg säkert grymt sjukt ut från allmänhetens håll, vilken tur då att bara några som vi inte kände gick förbi. Vi skulle nämligen, när vi fått pli på hur man gjorde, ha en tävling, ja ni kan nog räkna ut vem som vann. Inte var det jag eller Amanda iallafall.
Efter denna flumkväll dumpade dessa två mig och åkte hem. Jag hade inget hemma att göra så jag stack till festen en sväng igen. Efersom jag sumpat min tillförlit mot morsan några gånger med mitt drickande redan höll jag mig borta denna gång, kände verkligen inte för varken att svika förtroendet igen eller inte något att dricka heller. Tessan hade sagt till Tom att inte ge mig något, så det första han gör när jag kommer är att försöka få i mig såklart. Men lite stolt var jag när jag gick ifrån honom med inte en droppe i mig. Det var väl helt okej kul där, jag satt och var lite sur på en kompis under kvällen, men efter att jag pratat med Bullen om det tog jag tag i det och nu är det väl bra igen. :)

Jag kan bara säga, det finns inget värre än att vara osams med någon, alltså, vad är det för mening med det igentligen? Man går och snackar skit om den andra bakom ryggen på den och kastar sura blickar. helt ärligt, till vilken poäng? Det finns ingen mening i det. Jag är ofta arg på folk, men det tar ju bara på energin och det gör att man blir på dåligt humör och det går ofta ut över andra. Jag säger bara det, lös problemen och var inte arga på varandra, det finns ingen mening i det. :)

Efter festen drog jag hem och tittade på TITANIC. Min absloluta favoritfilm! Jag klarade att titta fram till när dom kollirerade med isberget, sen gav jag upp oh la mig, vid det laget hade klockan blivit tre på natten.

Idag har det varit grymt soft iallafall, det får vi ta ikväll, nu måste jag städa innan Felicia kommer över, det ser ju ut som en svinstia här!

Pussar*

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Datta

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela