dattaa

Var den du är när du inte blev som tänkt

Publicerad 2009-05-28 22:27:59 i Allmänt,

Är hon vackrare bara för att hon är smalare?







Jag är jäävligt irriterad,
i alla skyltfönster, alla klädkataloger, tv-serier, överallt, är skönhet smalt. Okej, här är min fråga, vad är smalt? vad är vackert? jag anser vackert det som lyser igenom allt negativt och vacker är någon med ett fint hjärta. Måste man vara pinnsmal, med stora tuttar och fyllig röv för att få vara med i tv eller bli accepterad? Turligt nog funkar inte verkligheten så, här i Östersund, och i min skola, är alla dem de är och inte blir de ratade för de. Ingen dömer. Varför kan de inte vara så för?

Ett idolavsnitt i någon säsong, var det en snubbe som inte fick gå vidare för att han hade lite mer kurvor än resten. What is THAT? Så jäävla orättvist. Det var även en kvinna (detta inte inom idol) som älskade att sjunga. Hon var jätteduktig men kritiker föreslog att hon skulle banta. Som tur var fanns det en vettig person i närvaron som berättade, att om hon bantar bort mycket finns en risk att hennes röst förändras, och kan aldrig bli densamma.  Som tur var stannade hon som den hon var, och sket i vad dessa kritiker sa henne. Jag haatar det, Pressen på tjejer i minn ålder är större än vanligt och de är ingenting att sträva mot.

Jag har själv suttit hemma och skrikit över min kropp och mitt utseende många gånger, som många andra, men alltså, vad vore skönhet om alla såg ut som en person? Varför vara missnöjd när man kan göra det bästa av det man är, det är personliheten som lyser igenom allt och gör ditt utseende. Är du nere, deppig och sur syns det på din hållning, uttrycket i ansiktet och ja, allt. Ni förstår säkert vad jag menar.


Tänk efter och kolla inte efter fel på er hela tiden, njut av vem du är, du är unik!



Vi är fina just the way we are!

Pussen *♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Datta

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela