dattaa

dag 5... vad är kärlek?

Publicerad 2010-12-13 18:31:46 i Allmänt,




Det är svårt att definiera vad kärlek är, det är ju faktiskt olika från person till person. Jag tycker såhär; Love is't love until you give it away. Det sjunger dom på min favorit låt just nu, och jag tycker det är sant :)

Dock så finns det ju självklart olika slags kärlek ! Kärlek till sin hund, sin pappa och mamma, sin kille/tjej, sina vänner, sin skiva eller tillochmed sin säng. Kärlek är ju något man har till någon eller något som betyder väldigt mycket i ditt liv, som får dig att må bra och känna dig trygg. Kärlek för mig är för mig, som jag skrev ova, givande och tagande. Det är svårt, näst intill omöjligt, att älska en person en person en längre tid om man inte får någon kärlek tillbaka, man har ingenting att mata kärleken med. Man måste ha en kontrsast, som får kärleken till den speciella personen att hålla sig vill liv, så den har någonting att gå på. Får man ingenting tillbaka försvinner den efter ett tag, alltså, inte äkta kärlek. Och det är ju det dom säger, inte sant? Många gånger när man gjort slut pga en otrohet eller liknande säger man, det var inte kärleken i mitt liv, eller, det var inte den stora kärleken. Och det är ju så, precis så som jag berättat nu :) detta är ju mina tankar, ni har garanterat en heelt annan syn på kärlek än vad jag har !



Kärlek är någonting vackert då det får dig att må så bra. Älskar du din bok t.ex. så är det den du söker tig till när du har en dålig dag eller helt enkelt behöver den där kärleken. Kärleken till dina föräldrar är underbar på det sätt att de fått till till världen och gett dig ett hem och kärlek genom sitt föräldrarskap.
Kärleken till dina vänner bygger på förtroende, omtänksamhet och på det givande och tagande. Precis som jag nämnde innan, håller inte vänskaper längre än man kämpar för det om det endast är tagande från den ena personen. Vad har då den andra personen då där att göra? (kan hon tänka nu du, de är ju som sagt olika ;) )

Ja, ni förstår min poäng ;) Jag har nog sagt mitt om kärlek, en sak till som jag säga är att

Ingen, ingen , och de säger jag inte av egen åsikt, det finns ingen, som klarar sig här i världen utan kärlek! Utan kärlek mår vi inte bra, och vi har ingen stadig grund, ingenting som gör oss till dom vi är.


Då vet ni de :)


Mina kärlekar:















'

(Pappa Trond då menar jag inte att de är han på bilden, utan att jag äksar han :) )



Och såå många fleer! ♥

Kommentarer

Postat av: Hanna N

Publicerad 2010-12-13 19:30:00

Vad fint skrivet Datta, och vad glad jag är över att få vara med "en av dina" kärlekar! :D

Så glad att jag till och med kan bortse från den hemska bilden på oss, eller mig! ;)



<33 :)

Postat av: Mårten

Publicerad 2010-12-13 19:57:17

Älskar dig vännen min!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Datta

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela