dattaa

minnen

Publicerad 2010-02-11 15:20:46 i Allmänt,

Men gud, vem sa att jag var bitter? Din kommentar tydde bara på att du såg de som något negativt, tyckte jag! och jag gav respond, för de tycker inte jag att det är. hur vet du ens vilka vi är, tror inte jag nämnt hans ålder...? :P Hej, inga surar miner för min del, ! ;) man borde väl kunna ge respond..?!och jo de är vi visst, vi är precis lika omogna båda två! :D


Castle in the sky - DJ satomi
Vi vet hur de känns - toppen o hubler


fan vad de låtarna väcker minnen! Bra och dåliga
Då var  man ung och dum ;) haha..

har klippt mig, och de känns bra! vet inte riktigt var andra tycker om resultatet men jag måste ignorera det, huvudsaken är ju att jag själv blev nöjd, eller hur? :) blev lugg igen, får se till att gå upp på morgonen och kunna fixa det såklart.

på svenskan fick vi i uppgift att skriva om våran ''favorit plats'' typ. Tänkte lägga min här på bloggen, för rätt nöjd blev jag ändå.. :)

Mitt Locus amoenus

 

Träden skymmer mig för min omvärld och vattnet runt min sittplats glittrar i både solsken och moln. Jag sitter på en sten med gammal, gulblekt mossa. Här råder bara stillhet och lugn, här finns varken gott eller ont. En sjö sträcker sig ut framför mig och två små öar vilar i sin stillhet mittemot min egen. Bredvid mig och min sten bor en fågelmamma och sina tre fågelbarn. Jag kan höra dem pipa efter sin mat och mammans lugnande, flaxande vingslag när hon kommer tillbaka med dagens middag. Vattnets vågor guppar sakta och harmoniskt mot min sten, men också mot sjögräset som klättrar sin väg upp mot land. 
 
När jag reser mig upp på stenen för att kolla ut över sjön skrapar mina sandaler mot stenen i ett härligt ljud som får mig att njuta av de små detaljerna. Gruset som jag sparkade av stenen av min klumpighet rullar lätt ned i vattnet med ett klunk, som gör att vatten skvätter upp på sidan, men snabbt försvinner i solen. På denna plats finns bara lugnet, och tystheten, det är ett paradis för alla med känsliga öron, som jag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Datta

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela