dattaa

so much bigger than I thought it would be

Publicerad 2012-02-08 22:55:47 i Allmänt,

nu har jag äntligen bestämt mig - jag ska hoppa av programet. Vad gör jag på det egentligen? Jag har failat på allting, (bokstavligt talat, det är inte självömkan snack detta, bara ren sanning) jag har inte klarat ett enda prov. och varför är det? Jag vet att jag måste kämpa ÄNNU mer, jag har fattat det nu, men det är mest därför att jag faktiskt tycker det är så otroligt ointressant, däregenom blir det oerhört svårt. Matte - jag ryser. Fick idag reda på att jag failade matte tentan. blev jag förvånad? nej...? (jag har ju inte klarat någon annan så varför skulle jag fixa det tråkigaste och svåraste av allt... hmmm)

Men ikväll har jag fått världens bästa pepp-talk, så jag ska försöka se det som är bra. Från och med imorgon, jag måste få låta det smälta, vara ledsen och besviken, det är faktiskt okej.. det är det faktiskt.. :'(

Men det jag fick höra ikväll när jag var som mest sårbar är faktiskt sant; vi öppnar nya ddörrar hela tiden och även om det bara är motgångar i den dörren vi nyss öppnat behöver det inte betyda att det är fel dörr. Förstår ni? jag har bara stött på massor  med motgångar när jag öppnade denna dörr, men egentligen har det varit bra då det har varit motgångar osm talat om för mig att lärarlinjen verkligen inte är rätt för mig! Jag vet inte vad jag vill bli.. men jag vet vad jag inte vill bli och det är lärare!

Så jag söker engelska till nästa termin, massor med engelska och amerikansk historia, hoppas jag kommer in och tar termin för termin ! Jag vill ta livet som det kommer lite, tills jag hittar rätt.

Eftersom jag inte ska gå kvar programet, varför vara ampen över matten? jag kommer ju inte behöva matematik 1 - matte i tidiga år. Jag lämnar detta bakom mig nu, jag vill aldrig mer ha med matte, pedagogik eller lärarutbildning att göra !


Well, ska ju gå färdigt denna termin först.. men nu är det snart dags att söka så det är bara att hoppas jag kommer in! annars får det lösa sig på något annat sätt helt enkelt..

Äh, det löser sig !!





"What's the dreams of your's? Where do you see yourself after collage?" She asked me as I turned my head to her window to se the students laughing outside. Than I answered:

"Who really knows? When they asked me that ayear ago - when I asked myself that same question a year ago - I was certain that I wanted to be a great teacher. A few years before that I said my biggest wish were to become a big artist. All I know for sure is that I dont want this, It is time for me to take one step at the time."


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Datta

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela